Πέμπτη, Νοέμβριος 22, 2018

announcements

Ανακοινώσεις

Όλες οι ανακοινώσεις του εμπορικού συλλόγου Κοζάνης

deltio

Δελτία Τύπου

Συνεντεύξεις τύπου Συναντήσεις κοινωνικών
φορέων

orario

Ωράριο

Πληροφορηθείτε το Ωράριο των εμπορικών καταστημάτων.

entypa52

Έντυπα

Κατάλογος εντύπων σε ηλεκτρονική μορφή.

Πρόσκληση

της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μελών του Σωματείου με την επωνυμία

«ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ»

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης, σε εφαρμογή του άρθρου 9 του ισχύοντος καταστατικού του, συγκαλεί τα μέλη του σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση, που θα γίνει την Τετάρτη 14/11/2018 και ώρα 18:30 στο ξενοδοχείο ΑΛΙΑΚΜΩΝ

Τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης είναι τα ακόλουθα:

  1. Τροποποίηση – επικαιροποίηση του καταστατικού και προσθήκη διατάξεων επ΄ αυτού.
  1. Λήψη απόφασης για τη διακοπή της δευτερεύουσας δραστηριότητας υπηρεσιών διοργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων.

Η Γενική Συνέλευση θα βρίσκεται σε απαρτία εφόσον παρίσταται το ½ των ταμειακά τακτοποιημένων μελών.

Σύμφωνα με το Νόμο και το καταστατικό του Συλλόγου σε περίπτωση μη επίτευξης της προβλεπόμενης απαρτίας, η Γενική Συνέλευση τα επαναληφθεί την επόμενη Τετάρτη 21/11/2018, την ίδια ώρα, στον ίδιο χώρο και με τα ίδια θέματα ημερήσιας διάταξης.

 

Ο Πρόεδρος                                                                                  Ο Γενικός Γραμματέας

 Δραγατσίκας Αθανάσιος                                                                               Σβώλης Αθανάσιος

Ανακοινώσεις

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Αγαπητές /οί συνάδελφοι σας προσκαλούμε στην συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Δήμο Κοζάνης και την εταιρία μελετών Lever, στο «ΚΟΒΕΝΤΑΡΕΙΟ» την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-07-2018 και ώρα 21:00 με μοναδικό θέμα την Ενημέρωση για την Πρόσκληση του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία, με τίτλο:

«ΑΝΟΙΚΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ»

Η παρουσία σας κρίνεται απαραίτητη διότι το κατάστημά σας έχει επιλεγεί μέσα στα όρια αυτού που σχεδιάζεται να γίνει το «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου της Κοζάνης».

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Το Δ. Σ του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης

 

 

Περιγραφή Προγράμματος

Έχει εκδοθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία η Πρόσκληση με τίτλο: «ΑΝΟΙΚΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ».

Στην Πρόσκληση μπορούν να συμμετέχουν αποκλειστικά Σχήματα αποτελούμενα από τους παρακάτω συνεργαζόμενους - φορείς: Δήμος (Δικαιούχος) & οικείος Εμπορικός Σύλλογος (Συνδικαιούχος). Σε περίπτωση έλλειψης ή μη αποδοχής του Εμπορικού Συλλόγου μπορεί να συμμετέχει ως Συνδικαιούχος το οικείο Επιμελητήριο.

Στόχος της Δράσης είναι η ενίσχυση και τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται σε εμπορικές περιοχές.

Κάθε Σχήμα θα υλοποιήσει ένα σύνολο συνεκτικών και αλληλένδετων παρεμβάσεωνπου:

α) θα αναβαθμίσει τη λειτουργικότητα και αισθητική της περιοχής παρέμβασης και

β) θα οργανώσει την οικονομική δραστηριότητα που αναπτύσσεται εντός της περιοχής αυτής, με υιοθέτηση και χρήση έξυπνων εφαρμογών.

Ως μέγιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων ορίζεται το ποσό των 1.900.000€. Ο επιλέξιμος προϋπολογισμός Δημόσιας Δαπάνης του Δήμου (Δικαιούχος) ανέρχεται κατά μέγιστο στα 1.500.000€. Ο επιλέξιμος προϋπολογισμός Δημόσιας Δαπάνης του Εμπορικού Συλλόγου/ Επιμελητηρίου (Συνδικαιούχος) ανέρχεται κατά μέγιστο στα 400.000€ (Ανοιγμένο κόστος ανά Επιχείρηση (κατά μέγιστο 2.000€) x Αριθμός Ωφελούμενων Επιχειρήσεων).

Οι κατηγορίες ενεργειών και οι επιλέξιμες δαπάνες για το Δήμο περιλαμβάνουν παρεμβάσεις που αναμένεται να επιφέρουν πολλαπλά θετικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά στηλειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου καθώς και στην τόνωση της εμπορικής κίνησης και ενίσχυση και προώθηση της τοπικής αγοράς. Ενδεικτικά οι Δήμοι μπορούν να υλοποιήσουν παρεμβάσεις όπως:

-Αναβάθμιση του δημόσιου χώρου (αναβάθμιση/κατασκευή πεζοδρόμων, υπαίθριων πολιτιστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών, χώρων ανάπαυσης, ανάπλαση πλατειών/περιβάλλοντος χώρου μνημείων κλπ).

-Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης (συστήματα παροχής ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο-freewifi για τους επισκέπτες, συστήματα έξυπνου οδοφωτισμού, συστήματα τηλεχειρισμού δημόσιων υποδομών και δικτύων της περιοχής παρέμβασης κλπ).

-Προμήθειες και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης βιώσιμης κινητικότητας

Από την πλευρά του Εμπορικού Συλλόγου οι προτεινόμενες παρεμβάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν:

Ανάδειξη ταυτότητας εμπορικής περιοχής (επιλέξιμες δαπάνες επιχειρήσεων):

• προμήθεια και εγκατάσταση διαφώτιστων στεγάστρων

• ανάδειξη και επενδύσεις με ομοιόμορφα υλικά των (π.χ πέτρα, μάρμαρο) εξωτερικών όψεων

• προμήθεια και εγκατάσταση ομοιόμορφων στεγάστρων, τεντών

• προμήθεια και εγκατάσταση ομοιόμορφων (π.χ. μεταλλικές, ξύλινες, ομοιόμορφη γραφή) επιγραφών

• προμήθεια και εγκατάσταση κάθετων κήπων – ανθοστηλών και σύνδεση με σύστημα άρδευσης

• εργασίες χρωματισμού εξωτερικών όψεων

• προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού φωτισμού εξωτερικών όψεων

• προμήθεια και εγκατάσταση κατακόρυφων διαχωριστικών, σκιάστρων, ομπρελών τεντών σε δημοτικό κοινόχρηστο χώρο που έχουν μισθώσει οι επιχειρήσεις

Προβολή και προώθηση της εμπορικής περιοχής (δαπάνες εμπορικού συλλόγου)

• συστήματα / πλατφόρμες ενίσχυσης τοπικής επιχειρηματικότητας μέσω υπηρεσιών αλληλεπίδρασης, ενίσχυσης πιστότητας και επιβράβευσης επισκεπτών

• διοργάνωση εκδηλώσεων για την προβολή της εμπορικής περιοχής (με έμφαση σε δράσεις πολιτισμού, μουσική, performance, εκθέσεις, προβολές, ομιλίες, οργανωμένοι περίπατοι)

• προμήθεια κοινού εξοπλισμού διακόσμησης εξωτερικού χώρου (εορταστικός, κοινών προωθητικών ενεργειών)

• δημιουργία ψηφιακού λογότυπου και προβολή σε ψηφιακά μέσα.

Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος δίνεται μία μοναδική ευκαιρία για την υλοποίηση μιας σειράς αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων στον δημόσιο χώρο του Δήμου, καθώς και την υλοποίηση στοχευμένων δράσεων για την ενημέρωση των επισκεπτών/πελατών και την αύξηση της επιχειρηματικότητας, που ως στόχο θα έχουν να μετασχηματίσουν την εμπορική περιοχή της πόλης μας σε ένα Έξυπνο Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου (SmartCityOpenMall).

(Σημ. Για την προετοιμασία και τεκμηρίωση της πρότασης που θα υποβληθεί θα απαιτηθούν και στοιχεία από τις επιχειρήσεις, τα οποία θα αντληθούν μέσω του ερωτηματολογίου που επισυνάπτεται. Παρακαλούμε όπως μελετηθεί ώστε να συζητηθούν κατά τη συνάντηση τυχόν απορίες ως προς τη συμπλήρωσή του).

Ανακοινώσεις

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΟΖΑΝΗ ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ WEB 1

Ανακοινώσεις

Αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, η ΠΟΛ υπ’ αριθμ.1211/20-12-2017 με θέμα «Παροχή οδηγιών για την αναγραφή του επιβαλλόμενου, στη διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών, περιβαλλοντικού τέλους επί των εκδιδόμενων παραστατικών πωλήσεων» (επισυνάπτεται στην παρούσα), η οποία υπογράφεται από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γ. Πιτσιλή.

Όπως έχουμε ήδη ενημερώσει τα μέλη μας με παλιότερη εγκύκλιο με βάση την ΚΥΑ 180036/952/2017 (ΦΕΚ 2812Β) από την 1ηΙανουαρίου 2018 δεν θα διατίθενται δωρεάν στους καταναλωτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς, αντιθέτως αυτές θα χρεώνονται στον καταναλωτή και οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να εισπράττουν και να αποδίδουν ειδικό περιβαλλοντικό τέλος, ανά τεμάχιο λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς, για την διάθεση της στους καταναλωτές.  Το τέλος αναγράφεται στα παραστατικά πώλησης εμπορευμάτων ή προϊόντων και αποτυπώνεται στα λογιστικά αρχεία που τηρεί η επιχείρηση.

Η ΕΣΕΕ, αντιλαμβανόμενη την ανησυχία των επιχειρήσεων για την εφαρμογή του νέου πλαισίου και την ύπαρξη κίνδυνου να επιβαρυνθούν, χωρίς δική τους ευθύνη, με σημαντικά πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις , άσκησε πολύ μεγάλη πίεση προκειμένου να εκδοθούν διευκρινήσεις, σχετικά με τις τροποποιήσεις που θα απαιτηθούν στις ταμειακές μηχανές και στα λογιστικά λογισμικά, ώστε να ξεκινήσει ομαλά, από 1ης Ιανουαρίου 2018,η εφαρμογή του νέου πλαισίου.

Σε απάντηση των ενεργειών της ΕΣΕΕ, εκδόθηκε η ανωτέρω ΠΟΛ, η οποία διευκρινίζει πως θα γίνεται γενικά η αναγραφή και η αποτύπωση του περιβαλλοντικού τέλους.

Συγκεκριμένα αναφέρουμε τα κάτωθι:

Στα παραστατικά πωλήσεων (τιμολόγια πώλησης και στοιχεία λιανικής πώλησης) στα οποία αποτυπώνεται διακριτά η διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, πέραν των στοιχείων του υποχρεωτικού περιεχομένου θα αναγράφεται, επιπλέον η αξία του επιβαλλόμενου περιβαλλοντικού τέλους προ του Φ.Π.Α., με κάθε πρόσφορο, αλλά σε κάθε περίπτωση διακριτό και ευανάγνωστο τρόπο.

Α. Σε κάθε περίπτωση έκδοσης παραστατικών πώλησης με χρήση ΕΑΦΔΣΣ, κατά την διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, θα πρέπει, με μέριμνα του χειριστή, το περιβαλλοντικό τέλος να εμφανίζεται, διακριτά, ως πρόσθετο είδος που υπόκειται σε Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.) και με ποσότητα ισάριθμη της ποσότητας των διατεθέντων πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων.

Προκειμένου να αυτοματοποιηθεί η παραπάνω διαδικασία, σκόπιμο είναι να γίνουν κατάλληλες ρυθμίσεις στην εφαρμογή εμπορικής διαχείρισης που εκδίδει τα παραστατικά, ώστε όταν διατίθεται μια λεπτή πλαστική σακούλα μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, να εμφανίζεται αυτόματα, ως παρελκόμενο είδος, το περιβαλλοντικό τέλος με Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.), σύμφωνα με τα ανωτέρω.

Β. Στην περίπτωση έκδοσης αποδείξεων εσόδου με χρήση ΑΔΗΜΕ ή ΦΤΜ, πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις στον προγραμματισμό ειδών του ΦΗΜ, ώστε το περιβαλλοντικό τέλος να είναι ένα διακριτό είδος που υπόκειται σε Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.), το οποίο θα ανήκει σε ένα νέο διακριτό «ΤΜΗΜΑ» με όνομα «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ».

Κατά την διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, θα πρέπει, με μέριμνα του χειριστή, το περιβαλλοντικό τέλος να εμφανίζεται, διακριτά, ως πρόσθετο είδος που υπόκειται σε Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.) και με ποσότητα ισάριθμη της ποσότητας των διατεθέντων πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων.

Ειδικά στην εξαιρετική περίπτωση έκδοσης αποδείξεων εσόδου με χρήση ΑΔΗΜΕ ή ΦΤΜ, που έχουν διαχείριση παρελκομένων ειδών και προκειμένου να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία, σκόπιμο είναι να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις στον προγραμματισμό ειδών του ΦΗΜ, ώστε το περιβαλλοντικό τέλος να είναι ένα διακριτό είδος που υπόκειται σε Φ.Π.Α. συντελεστή Γ (κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α.), το οποίο θα ανήκει σε ένα νέο διακριτό «ΤΜΗΜΑ» με όνομα «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ» και επιπλέον αυτό το είδος θα είναι παρελκόμενο της λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων με ξεχωριστή τιμή.

Με αυτές τις ρυθμίσεις, κατά την διάθεση λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, αυτόματα θα εμφανίζεται ως πωληθέν είδος και το περιβαλλοντικό τέλος.

 

Σύμφωνα με τελευταίες διευκρινίσεις που ζητήσαμε ως Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι τα κάτωθι 3 σημεία:

 

1.Στις πλαστικές σακούλες με πάχος μέχρι 50 μικρόμετρα, χρεώνεται περιβαλλοντικό τέλος. 
2.Πλαστικές σακούλες με πάχος από 50 μm έως 70 μm δεν επιβαρύνονται με περιβαλλοντικό τέλος, αλλά είναι υποχρεωτική η τιμολόγηση τους στον πελάτη. 
3.Εξαιρέσεις: 
Για πολύ λεπτές σακούλες, μικρότερες των 15 μm δεν χρεώνεται περιβαλλοντικό τέλος μόνο στην περίπτωση που απαιτούνται για λόγους υγιεινής ή παρέχονται ως πρωτογενής συσκευασία χύμα (χύδην) τροφίμων. 
Εξαιρούνται οι βιοαποδομήσιμες / λιπασματοποιήσιμες πλαστικές σακούλες μεταφοράς. 
Εξαιρούνται από το τέλος οι σακούλες που διατίθενται από περίπτερα και υπαίθριο εμπόριο.

 

Υπενθυμίζουμε ότι απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση του νέου πλαισίου από τους συναδέλφους, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται κάποια παράταση για την εφαρμογή του και οι κυρώσεις είναι σημαντικές, καθώς προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο από 200 μέχρι 5.000 ευρώ, ανάλογα με την βαρύτητα της παράβασης.

Παραμένουμε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνηση.

ΠΟΛ υπ’ αριθμ.1211/20-12-2017 «Παροχή οδηγιών για την αναγραφή του επιβαλλόμενου, στη διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών, περιβαλλοντικού τέλους επί των εκδιδόμενων παραστατικών πωλήσεων»

Ανακοινώσεις

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ «Η Κοζάνη γιορτάΖΕΙ» την Τρίτη 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Η Διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης, στα πλαίσια των ενεργειών του για τη στήριξη της τοπικής αγοράς και την προβολή όλων των καταστημάτων αποφάσισε κατά την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς 2018, τη διοργάνωση δράσεων με σκοπό την δημιουργία εορταστικής ατμόσφαιρας στην πόλη μας.

Στα πλαίσια των εκδηλώσεων «Λευκή Νύχτα»,διοργανώνει την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2017, παραμονή της εορτής του πολιούχου της πόλης της Κοζάνης Αγίου Νικολάου, την εκδήλωση «Η Κοζάνη γιορτάΖΕΙ », για πρώτη χρονιά, με σκοπό την τόνωση της τοπικής αγοράς. Πρόκειται για μια βραδιά που θα μετατρέψει την πόλη μας σε ψυχαγωγικό επίκεντρο, καθώς έχει ως σκοπό να προσελκύσει επισκέπτες από τις γειτονικές περιοχές και όχι μόνο.

Κατά τη διάρκεια αυτής της βραδιάς τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά έως τις 12 τα μεσάνυχτα, με είδη σε προνομιακές τιμές, μεγάλες προσφορές, ενώ η ΠΑΝΔΩΡΑ του Δήμου θα περιδιαβαίνει τους εμπορικούς δρόμους της πόλης δίνοντας τον δικό της εορταστικό τόνο στην αγορά!

Την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου διασκεδάζουμε, ψωνίζουμε, στηρίζουμε την τοπική αγορά και τον τόπο μας!

"Συνάδελφοι ας δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για άλλη μια μέρα γιατί η αγορά και ο τόπος μας το χρειάζεται! 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης

 

  Η ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

 
 

Ανακοινώσεις

10

Χρόνος και εύρος διενέργειας των πρακτικών εμπορικής επικοινωνίας με τον καταναλωτή

 

1. Εκπτώσεις διενεργούνται τέσσερις (4) φορές το χρόνο κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 15 του ν. 4177/2013. Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό

έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού (°mαπό …. % έως …. °n). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

 

2. Οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών

που διαθέτει το κατάστημα.

 

 

Προσοχή! Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

 

Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.  

Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €.   Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.  Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση.

 

Ανακοινώσεις

 

Ανακοινώσεις

28 Ιανουαρίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Προγραμματικές θέσεις της Νέας κυβέρνησης και προτάσεις ΕΣΕΕ για τη Μικρομεσαία Επιχειρηματικότητα»

Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις έχουν υποστεί τεράστιο πλήγμα σε όλη τη διάρκεια της κρίσης. Όπως έχει καταγραφεί περισσότερες από 200.000 χιλιάδες επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο ενώ πολλές προσπαθούν να επιβιώσουν με τεράστιες δυσκολίες. Οι μικρομεσαίοι της αγοράς βάλλονται από την ταυτόχρονη συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας και την απαίτηση αλλεπάλληλων και άδικων φόρων,  ενώ το πρόβλημα της ρευστότητας έχει δημιουργήσει ασφυξία.  Η ΕΣΕΕ έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για όλα τα θέματα αιχμής που απασχολούν τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, πολλές από τις οποίες έχουν γίνει αποδεκτές και έχουν συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του νέας κυβέρνησης. Ως εκ τούτου, το ελληνικό εμπόριο ελπίζει η νέα κυβέρνηση να ευθυγραμμιστεί ως προς τις προγραμματικές της θέσεις με τις προεκλογικές εξαγγελίες της σε σχέση με τις πολιτικές που θα ακολουθήσει για τη στήριξη και ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.  

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις πέντε κυριότερες από αυτές. 

1. Προγραμματικές θέσεις της νέας κυβέρνησης για το Ασφαλιστικό:

  • Ρύθμιση των χρεών, ιδιωτών και επιχειρήσεων προς το Δημόσιο και Ασφαλιστικούς φορείς με τέτοιο τρόπο ώστε το σύνολο των δόσεων να μην ξεπερνά το 20% του ετήσιου εισοδήματος. 
  • Ελεύθερη επιλογή  ασφαλιστικής κατηγορίας έως το 2017.
  • Κατάργηση της ποινικοποίησης για οφειλές στον ΟΑΕΕ.
  • Μέριμνα  για δυνατότητα συνταξιοδότησης σε όσους οφείλουν πάνω από  20  χιλιάδες ευρώ.
  • Καθολική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Προτάσεις ΕΣΕΕ για το Ασφαλιστικό:

  • Θεσμοθέτηση της «εντός κρίσης μικρομεσαίας επιχείρησης» στην οποία θα υπάγονται οι επιχειρήσεις που απέκτησαν ληξιπρόθεσμες οφειλές από το 2009 και μετά με αυτόματη ένταξή τους σε όλες τις ευνοϊκές υφιστάμενες φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις. 
  • Αναστολή από πλευράς ΟΑΕΕ της αποστολής κατασχετηρίων και ειδοποιητηρίων ποινικών διώξεων.
  • Πάγωμα/κεφαλαιοποίηση ασφαλιστικών οφειλών και μετατροπή τους σε ασφαλιστικό χρόνο.
  • Επιλογή χαμηλότερης ασφαλιστικής κατηγορίας με οριζόντια μείωση εισφορών.
  • Αποποινικοποίηση για οφειλές στον ΟΑΕΕ.
  • Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για εμπόρους (και μικρομεσαίους επιχειρηματίες) που έχουν ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές οφειλές και αποδεδειγμένα δεν είναι σε θέση να τις καταβάλουν.

2 .  Προγραμματικές θέσεις νέας κυβέρνησης για τη Ρευστότητα & τους Δανειολήπτες:

  • Ίδρυση Αναπτυξιακής Τράπεζας και Τραπεζών Ειδικού Σκοπού για τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. 
  • Στήριξη των συνεταιριστικών τραπεζών και ανάπτυξη νέων χρηματοδοτικών εργαλείων. 
  • Αναθεώρηση του αναπτυξιακού νόμου για την επιδότηση στοχευμένων παραγωγικών επενδύσεων.
  • Ιδιαίτερη έμφαση και ώθηση στα εγγυοδοτικά επενδυτικά προγράμματα. 
  • Νέα Σεισάχθεια» στα κόκκινα δάνεια των τραπεζών με ίδρυση ενδιάμεσου Δημόσιου φορέα διαχείρισης κάθε ληξιπρόθεσμης οφειλής προς τις τράπεζες. Κατά περίπτωση διαγραφή μέρους των οφειλών για όσους δανειολήπτες είναι κάτω από το όριο φτώχιας και αναπροσαρμογή των οφειλών έτσι ώστε συνολικά οι ετήσιες καταβολές σε τράπεζες, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία να μην ξεπερνούν συνολικά το 30% του εισοδήματος.
  • Άμεση παύση ποινικών διώξεων, κατασχέσεων μισθών και τραπεζικών λογαριασμών, προσωποκράτησης και χορήγηση φορολογικής-ασφαλιστικής ενημερότητας. Επ’ αόριστο αναστολή των πλειστηριασμών της 1ης κατοικίας μέχρι 300.000 €.

Προτάσεις ΕΣΕΕ για τη Ρευστότητα & τους Δανειολήπτες:

  • Σύσταση ειδικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Μμε επιχειρήσεων (ΑΤΜΕ) που θα προέλθει μέσα από τις συνέργειες του ΕΤΕΑΝ, αξιοποιώντας τις δομές τόσο των συνεταιριστικών τραπεζών όσο και των Εμπορικών Συλλόγων, που αποτελούν μέλη της Συνομοσπονδίας.
  • Εξάλειψη γραφειοκρατικών διαδικασιών του χρηματοπιστωτικού τομέα.    
  • Παράταση της αναστολής των πλειστηριασμών για το σύνολο των δικαιούχων και θέσπιση κριτηρίων προστασίας των  επιτηδευματιών που κινδυνεύουν να απολέσουν την οικεία ή την επιχείρησή τους. Επιβολή κυρώσεων μόνο στους «έχοντες» και οι οποίοι κακόπιστα αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

3. Προγραμματικές θέσεις νέας κυβέρνησης για το Φορολογικό Σύστημα:

  • Θεσμοθέτηση απλού και σταθερού φορολογικού συστήματος με ριζικές τομές για  τουλάχιστον πέντε (5) έτη, το οποίο θα παρέχει κίνητρα για παραγωγικές επενδύσεις και θα επιτρέπει το μακροπρόθεσμο επιχειρησιακό σχεδιασμό. 
  • Υψηλότερη φορολόγηση στα διανεμόμενα κέρδη και χαμηλότερη σε αυτά τα οποία αποθεματοποιούνται για να επενδυθούν στην πραγματική οικονομία. 
  • Επαναφορά του αφορολόγητου των 12.000€. 
  • Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και θέσπιση φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας με αναπροσαρμογή  των αντικειμενικών αξιών. 

Προτάσεις ΕΣΕΕ για το Φορολογικό Σύστημα:

  • Δημιουργία απλού, σταθερού φορολογικού συστήματος με μικρότερες των σημερινών υπερβολικών επιβαρύνσεων (ΕΦΚ στα καύσιμα) και κατάργηση σειράς έκτακτων και άδικων φόρων, όπως το τέλος επιτηδεύματος κ.ά.
  • Κατάργηση του φορολογικού διαχωρισμού των πολιτών με βάση την πηγή του εισοδήματος και όχι με βάση τις συνολικά διαθέσιμες απολαβές, ανεξαρτήτως πηγής προελεύσεως. 
  • Υιοθέτηση ενιαίας κλίμακας φορολογίας εισοδήματος για όλους ανεξαιρέτως τους φορολογουμένους και επαναφορά του αφορολόγητου ορίου από 9.545 ευρώ, με πρόβλεψη για κατοχύρωση της περαιτέρω προσαύξησής του για κάθε εξαρτώμενο μέλος του νοικοκυριού στα 12.000 ευρώ. 
  • Θέσπιση ενός κοινού φορολογικού συντελεστή, ανεξαρτήτως της νομικής μορφής των επιχειρήσεων (ατομικές, προσωπικές, κεφαλαιουχικές), ο οποίος θα διαμορφώνεται στο 15% επί των φορολογητέων κερδών, ενώ σε περίπτωση διανομής μερίσματος θα επιβάλλεται περαιτέρω επιβάρυνση της τάξεως του 15%, που θα σηματοδοτεί και την εξάντληση/εκπλήρωση των υποχρεώσεων, όσον αφορά στο φόρο εισοδήματος.
  • Απαλλαγή φορολόγησης της 1ης κατοικίας και θέσπιση αφορολόγητου ορίου (ΕΝΦΙΑ). 
  • Μείωση αντικειμενικών αξιών σε ρεαλιστικά επίπεδα.
  • Κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου ΕΝΦΙΑ τουλάχιστον κατά 50% και σε καμία περίπτωση να μην υπερβαίνει ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ο ΦΜΑΠ τον κύριο φόρο.

4. Προγραμματικές θέσεις νέας κυβέρνησης για το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΜμΕ:

  • Απλοποίηση αδειοδότησης και λειτουργίας επιχειρήσεων, με την κατάργηση του πλήθους των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την λειτουργία τους.
  • Δημιουργία Πολυδύναμων Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών και Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΕΠ),  ως φορέων ενημέρωσης και ουσιαστικής διεκπεραίωσης, με κατάλληλο νομικό πλαίσιο που να διασφαλίζει την άμεση εξυπηρέτηση ιδιωτών και επιχειρήσεων. 

Προτάσεις ΕΣΕΕ για το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΜμΕ:

  • Απλοποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία μιας επιχείρησης.
  • Αυτόματη/αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς.
  • Μετατροπή των Επιμελητηρίων σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων με χαμηλό κόστος ώστε η λειτουργία τους να καθίσταται οικονομικά βιώσιμη.
  • Αναθεώρηση του νόμου για την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων. 

5. Προγραμματικές θέσεις  νέας κυβέρνησης για την ανάσχεση της ανεργίας και τον κατώτατο μισθό:

  • Σύμφωνα με το οικονομετρικό μοντέλο του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ η αύξηση του κατώτατου μισθού στα €751 για όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως ηλικίας, δεν θα έχει δημοσιονομικό κόστος αλλά αναπτυξιακό αποτέλεσμα με  αύξηση της εγχώριας ζήτησης, κατά 0,75%, και του ΑΕΠ κατά 0,5%,  ενώ θα δημιουργήσει 7.500 θέσεις εργασίας. 
  • Ο τρίτος πυλώνας του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης έχει εθνικό στόχο να ξανακερδηθεί η εργασία στην πατρίδα μας. 

Προτάσεις ΕΣΕΕ για την ανάσχεση της ανεργίας και τον κατώτατο μισθό:

  • Η πρόταση που είχε υποβάλλει η ΕΣΕΕ τον Ιούλιο του 2012 για επαναφορά του κατώτατου μισθού στα προ κρίσης επίπεδα επιβεβαιώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014 για σταδιακή επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ. 
  • Επιδότηση της εργασίας στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, σύμφωνα με την κατάταξη των επιχειρήσεων κατά κατηγορία αριθμού απασχολουμένων (πχ. για επιχειρήσεις που απασχολούν 3 εργαζόμενους, να επιδοτείται η απασχόληση του ενός για διάστημα 18 μηνών, υπό την προϋπόθεση της διατήρησης και των 3 θέσεων εργασίας). 
  • Επιδότηση δημιουργίας θέσεων εργασίας με το ισόποσο του επιδόματος ανεργίας.

Ανακοινώσεις

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΟΥ Ν.4305/14

Από τη Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ανακοινώνεται ότι με τις διατάξεις του άρθρου 54 του Ν.4305/2014 (ΦΕΚ 237/τ.Α’/31-10-2014) «Ρύθμιση οφειλών προς τους φορείς κοινωνικής Ασφάλισης» θεσπίζεται  μεταβατικό σύστημα ρύθμισης οφειλών όλων των ασφαλιστικών Οργανισμών, αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, πλην ΝΑΤ γνωρίζοντας σας τα ακόλουθα για την εφαρμογή τους:

1. ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΟΥ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ

α) Οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες την 01/10/2014 (μισθολογικής περιόδου έως 31/08/2014)

β) Οι καθυστερούμενες έως την ανωτέρω ημερομηνία οφειλές, που τελούν σε αναστολή είσπραξης, κατόπιν αιτήσεως του οφειλέτη.

γ) Οφειλές μέχρι την ως άνω χρονική περίοδο που τελούν υπό καθεστώς ρύθμισης, ύστερα από σχετική αίτηση του οφειλέτη.

Η ρύθμιση του Ν.4305/14 έχει εφαρμογή για κύριες οφειλές μέχρι ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ. Για ποσά άνω του 1.000.000 ευρώ παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις του Ν.4152/2013.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την υπαγωγή στην παρούσα ρύθμιση είναι η υποβολή των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων, όπου προβλέπεται, καθώς και η καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 01/10/2014 και εφεξής.

2. ΑΡΜΟΔΙΟ ΟΡΓΑΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗΣ

Αρμόδιο όργανο για την έκδοση απόφασης διακανονισμού με τις διατάξεις του παρόντος νόμου για τους οφειλέτες που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Οφειλετών του Κ.Ε.Α.Ο., είναι ο Διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας Κ.Ε.Α.Ο. ή του Υποκαταστήματος Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. που ανήκει ο οφειλέτης.

3. ΤΡΟΠΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ

A) Στους οφειλέτες δύναται να χορηγείται ρύθμιση ως ακολούθως:

  • Εφάπαξ εξόφληση της οφειλής με ποσοστό έκπτωσης 100% επί των νόμιμων προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων. 
  • Εξόφληση μέχρι δώδεκα (12) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 90%.
  • Εξόφληση μέχρι είκοσι τέσσερις (24) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 80%.
  • Εξόφληση μέχρι τριάντα έξι (36) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 70%.
  • Εξόφληση μέχρι σαράντα οκτώ (48) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 60%.
  • Εξόφληση μέχρι εξήντα (60) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 50%.
  • Εξόφληση μέχρι εβδομήντα δύο (72) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 30%.
  • Εξόφληση μέχρι εκατό (100) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 20%. Για την υπαγωγή στην συγκεκριμένη περίπτωση ρύθμισης το ποσό της κύριας ρυθμιζόμενης οφειλής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ.

Β) Τα ανωτέρω ποσοστά έκπτωση επί των νομίμων προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων χορηγούνται μόνο στις περιπτώσεις ύπαρξης καταλογιστικών πράξεων για τις οποίες δεν προβλέπεται η παρεχόμενη εκ του νόμου έκπτωση (ΠΕΕ, απόφαση καταλογισμού παροχών, συντάξεων κλπ). Τα αυτοτελή πρόστιμα (ΠΕΑΠ, ΠΕΠΑΕ, ΠΕΠ) ενσωματώνουν κύρια υποχρέωση και δεν χορηγούνται σε αυτά οι εκπτώσεις που προβλέπει ο νόμος.

Γ)  Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των πενήντα (50) ευρώ).

Δ)  Η κύρια οφειλή βαρύνεται από το μήνα υπαγωγής στη ρύθμιση με ετήσιο επιτόκιο 4,56%.

4) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

  

Οφειλέτες  του  Ι.Κ.Α.  -   Ε.Τ.Α.Μ.  και  οφειλέτες  που  έχουν  ενταχθεί  στο  Μητρώο Οφειλετών  του  Κ.Ε.Α.Ο.  ,  υποβάλλουν  την  αίτηση  για  υπαγωγή  στην  παρούσα ρύθμιση  απευθείας  στην  υπηρεσία  Κ.Ε.Α.Ο  ή  στην  ταμειακή υπηρεσία  του  Ι.Κ.Α.  -   Ε.Τ.Α.Μ..  που  ανήκει  ο  οφειλέτης,  χωρίς  να  απαιτείται προσκόμιση  υπηρεσιακού σημειώματος από το φορέα.

Δυνατότητα  υποβολής αιτήσεων για  υπαγωγή στη  ρύθμιση  του  παρόντος άρθρου υφίσταται  μέχρι  και την τελευταία  εργάσιμη  ημέρα του Μαρτίου του  2015.

Επισημαίνεται ότι  καταληκτική  ημερομηνία  για  την καταβολή  της πρώτης δόσης  καθώς  και  των  υπόλοιπων  δόσεων  της  ρύθμισης  είναι  η  21η  κάθε μήνα  και εφόσον δεν είναι εργάσιμη  η  επόμενη εργάσιμη.

 

ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΕΡ/ΚΟΥ  ΥΠΟΚ/ΤΟΣ ΙΚΑ ΕΤΑΜ ΚΟΖΑΝΗΣ

Ανακοινώσεις

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η κοινή υπουργική απόφαση 4837/16-1-2005 (ΦΕΚ 66Β΄) με την οποία ανοίγει ο δρόμος για την υποβολή αιτήσεων ένταξης στο νόμο για τη ρύθμιση μη εξυπηρετούμενων δανείων από ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις. Στην ΚΥΑ που συνυπογράφουν οι υπουργοί Ανάπτυξης, Οικονομικών και Εργασίας κ.κ. Σκρέκας, Χαρδούβελης και Βρούτσης, καθορίζεται η μορφή και το περιεχόμενο της αίτησης για ρύθμιση των υποχρεώσεων προς τους χρηματοδοτικούς φορείς (δηλαδή κυρίως τις Τράπεζες) που θα πρέπει να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι, καθώς και των βεβαιώσεων που συνυποβάλλονται σε σχέση με την αξία των περιουσιακών τους  στοιχείων. 

Ρυθμίζεται, επίσης, η διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ χρηματοδοτικών φορέων, Φορολογικής Διοίκησης και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ασφαλιστικά ταμεία). 

Ειδικότερα, η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 61 του ν. 4307/2014 περιλαμβάνει τα προσωπικά στοιχεία του οφειλέτη, καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης ενώ η βεβαίωση που συνυποβάλλεται περιλαμβάνει:

  • Κατάσταση των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων με την αντικειμενική τους αξία.
  • Κατάσταση των κινητών περιουσιακών στοιχείων (καταθέσεις, μετοχές, ομόλογα, απαιτήσεις κ.α.).
  • Αποτύπωση των υποχρεώσεων που απαιτούνται για τον προσδιορισμό της καθαρής περιουσιακής θέσης.
  • Τα στοιχεία τυχόν επιχειρήσεων που ασκεί συγγενής πρώτου βαθμού ή σύζυγος του οφειλέτη με έναρξη λειτουργίας μετά την 1-1-2010.
  • Δικαιολογητικά φορολογικού περιεχομένου (δηλώσεις Ε1, Ε3, Ε5, Ε9, εκκαθαριστικό φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ, φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, πίνακες χρεών από ΔΟΥ και  ΦΚΑ, πιστοποιητικά μη πτωχεύσεως, μη κατάθεσης αίτησης πτωχεύσεως, μη λύσης της εταιρίας).
  • Δήλωση του οφειλέτη ότι αποδέχεται την κοινοποίηση των στοιχείων του προς λοιπούς χρηματοδοτικούς φορείς, τη Φορολογική Διοίκηση,  τα Ασφαλιστικά Ταμεία και την ΗΔΙΚΑ.

Η ΚΥΑ καθορίζει, επίσης, τον τύπο της βεβαίωσης που θα υποβάλουν προς τις εφορίες  οφειλέτες που θα υπαχθούν στη ρύθμιση, προκειμένου να εξασφαλίσουν την πρόσθετη διαγραφή προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 20% που προβλέπει ο νόμος. Η έκπτωση αυτή θα χορηγείται στην τελευταία δόση της ρύθμισης και εφόσον το ποσό αυτής δεν επαρκεί, στις προηγούμενες αυτής. Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το νόμο, προϋπόθεση για την ρύθμιση ή διαγραφή οφειλών προς τις Tράπεζες είναι να έχουν από πριν υπαχθεί σε ρύθμιση οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Παράλληλα με τα ως άνω, θέλουμε να σας γνωστοποιήσουμε μια θετική εξέλιξη στο θέμα της αποποινικοποίησης των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ.  

Πάντα, θεωρούσαμε και θεωρούμε ντροπή να ισχύει ένα τέτοιο μεσαιωνικό μέτρο, να πηγαίνει δηλαδή ένας έμπορος στην φυλακή επειδή έχει προς το ταμείο του οφειλές, που αφορούν – προσοχή!- τον ίδιο και όχι τους εργαζόμενούς του και –ούτως ή άλλως- αφήνουν αυτόν και την οικογένειά του, χωρίς ασφάλιση, χωρίς σύνταξη και χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.  

Το συγκεκριμένο αναχρονιστικό νομικό πλαίσιο θεσπίστηκε με τον χουντικό αναγκαστικό νόμο 86/1967 και «υιοθετήθηκε» μόνο από τον ΟΑΕΕ μέσω του Προεδρικού Διατάγματος 258/2005. Ισχύει έτσι «αποκλειστικά» για εμάς που είμαστε ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ και όχι για τις άλλες –περισσότερο προνομιούχες- τάξεις των ελευθέρων επαγγελματιών (γιατρών, δικηγόρων, μηχανικών κλπ.).

Διαφαίνεται πλέον ότι η πάγια θέση μας, δηλαδή ότι δεν μπορεί, ένα ταμείο μεταξύ όλων, να διώκει τους οφειλέτες του ποινικά για ίδιες οφειλές, έρχεται στο προσκήνιο και γίνεται δεκτή από τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας.  

Εμείς ως Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης μαζί με την ΕΣΕΕ συνεχίζουμε να προβάλλουμε το αίτημα αυτό προς κάθε κατεύθυνση και πιστεύουμε ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο ειδικά μετά τις ανακοινώσεις του νέου υπουργού.

Ανακοινώσεις

Λειτουργία καταστημάτων τις Κυριακές 

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4177
Kανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις

Άρθρο 16
Λειτουργία καταστημάτων τις Κυριακές

1. Επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις εξής Κυριακές:

α) Την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη των χρονικών περιόδων της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του παρόντος νόμου. Σε περίπτωση που η πρώτη Κυριακή συμπίπτει με επίσημη αργία, η δυνατότητα μετατίθεται την επόμενη Κυριακή.

β) Τις δύο (2) Κυριακές πριν από την ημέρα των Χριστουγέννων.

γ) Την Κυριακή των Βαΐων.

2. Με αιτιολογημένη απόφαση του κατά τόπον αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται εντός διαστήματος τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ορίζονται οι περιοχές, στις οποίες επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και άλλες Κυριακές, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο 1 λαμβανομένων υπόψη των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

α) τα εμπορικά καταστήματα να έχουν συνολική επιφάνεια εμβαδού, όπως αυτό αναγράφεται στο λογαριασμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, μέχρι διακόσια πενήντα (250) τετραγωνικά μέτρα, 

β) να μην ανήκουν υπό οποιαδήποτε νομική σχέση σε αλυσίδα καταστημάτων, εξαιρουμένων των περιπτώσεων συμβάσεων δικαιόχρησης (franchise), 

γ) να μην λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου ≪κατάστημα εντός καταστήματος≫ (≪shops−in−a−shop≫) και να μην βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα (≪outlet≫), εμπορικά κέντρα ή εκπτωτικά χωριά.

Εφόσον η προθεσμία των τριών (3) μηνών του προηγούμενου εδαφίου παρέλθει άπρακτη, ο Αντιπεριφερειάρχης υπέχει πειθαρχική ευθύνη σύμφωνα με τα άρθρα 233 και 234 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87).

Η απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη δύναται να αναθεωρείται ετησίως, με απόφαση που εκδίδεται κατά το μήνα Ιανουάριο και πρώτη εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2015. Εάν δεν εκδοθεί η απόφαση, ισχύει η προηγούμενη ρύθμιση.

3. α. Με την επιφύλαξη των ειδικώς οριζομένων για τα καταστήματα που αναφέρονται στο άρθρο 42 του ν.1892/1990 (Α’ 101) και στο άρθρο 14 του ν. 2194/1994 (Α΄34), κατά τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου, εφαρμόζεται το πλαίσιο του ωραρίου του άρθρου 23 του ν. 2224/1994, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 12 του ν. 3377/2005 (Α΄ 202).

β. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 2224/1994, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 12 του ν. 3377/2005, αντικαθίσταται ως εξής:
≪Το ανωτέρω πλαίσιο ωραρίου καθορίζεται για τις καθημερινές ημέρες μέχρι την 21:00 ώρα, το Σάββατο μέχρι την 20:00 ώρα και την Κυριακή από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00.≫

Ανακοινώσεις

Σελίδα 1 από 3